Mida teha, kui sinu beebil on "halvad" magamisharjumused?

Autor: Doktor Harvey Karp

Pilt: Happiest Baby

Beebi "halvad" magamisharjumused

Tihti õpetavad lapsevanemad teadmatusest oma beebidele halbasid magamisharjumusi, mis panevad lapse sõltuma neist, mitte ei õpeta ise rahunema ning uinuma. Kõige levinumad harjumused, mis viivad raskesti uinumiseni on beebiga voodi jagamine ning pannes last magavana voodisse.


Ameerikas läbi viidud uuringu põhjal:


  1. 60% beebidest kussutatakse magama (mis on vastsündinu puhul väga tore, kuid tekitab hiljem probleeme, sest laps muutub järjest raskemaks).

  2. 75% beebidest uinub igal õhtul rinda saades või lutipudelist piima juues.

  3. Paljud beebid jagavad voodit oma vanematega, seega on neil lihtne nõuda ärgates vanema tähelepanu, et see neil uuesti uinuda aitaks.

  4. Ainult kolmandik vanemaid kasutab igapäevaselt tehnikaid ja vahendeid, mis aitavad beebil õppida iseseisvat uinumist: näiteks white noise heli, tudulapp või kaisuloom jne.

Rhode Islandi arstid avastasid, et beebid vahemikus 3 kuni 8 kuud uinuvad kerge vaevaga (nii ööunne jäädes kui ka öösel ärgates), kui kasutada mõnda turvaelementi (tudulapp, kaisuloom vms) ja lutti. Samuti leiti, et kõik 8-kuused beebid (umbes iga kolmas beebi), kes magasid väga halvasti, pandi võrevoodisse hetkel, mil beebi juba magas ning neil ei olnud regulaarselt kasutusel turvaelementi.


Pahadest magamisharjumustest vabanemine teeb head nii sinu beebile kui ka sulle endale!  

Tore on aidata oma pisikesel beebil uinuda ning kaisutada. Nii kaua, kuni sina oled sellega rahul ja õnnelik ning paned beebi turvalisse kohta magama - tee seda! Kui aga tunned ennast väsinuna ja läbikukkununa, siis on aeg võtta käsile muutus ning õpetada oma lapsele uusi harjumusi!


Mõned märgid, et vajate muutust:

  1. Sa oled kurnatud: ülesöömine; ärritud kergesti oma lapse või partneri peale; tähelepanu harjumine tööl või kodus olles; ohtlik sõidustiil autoga, mis tuleneb üleväsimusest; depressioon; tunned, et tahaksid uuesti suitsetama hakata.

  2. Tunned ennast läbikukkununa: sa ei tea, mida teha beebi pidevate ärkamistega, tihedate öiste söömistega või voodi jagamise sõltuvusega. Samuti muutub partneriga tülitsemine järjest tihedamaks.

  3. Sinu beebi ei ole õnnelik: ta on pidevalt pahur ning nutab iga väiksema asja peale; tundub üleväsinud; uneajal muutub eriti ärritunuks; ärkab öösiti kõvasti nuttes.

Juhul, kui need märgid on sulle tuttavad, siis on aeg vahetada senised problemaatilised uneharjumused paremate vastu, mis muudavad lapse rahulikumaks ja aitavad välja puhata.


Palun ära saa valesti aru.. loomulikult võid oma last hoida, kaisutada, kiigutada, patsutada ning imetada! Kuid selleks, et vältida uneprobleeme, pead keskenduma unetehnikatele ja rutiinidele, mis õpetavad sinu beebile iseuinumist ning rahunemist.


Kuidas murda halbasid uneharjumusi?

Parim viis, kuidas lahti saada süles magamise ning unne kussutamise harjumusest, on kasutada "ärka-ja-maga" tehnikat igal uneajal:

  1. Mässi beebi uneteki sisse enne igat lõunauinakut või ööund; pane mängima white noise heli, mis oleks umbes sama kõva kui dušš; paku süüa ning krooksuta; lase lapsel süles magama jääda ning tõsta ta võrevoodisse.

  2. Kohe peale seda, kui oled beebi tema voodisse tõstnud, ärata teda nii palju üles, et ta korraks oma silmad avaks (silita talla alt või kaelalt jne).

  3. Mõne sekundi möödudes uinub beebi uuesti.

  4. Juhul, kui beebi hakkab nutma, võib ta tunda ennast ebamugavalt või näljaselt. Võta ta uuesti sülle, paku süüa ning rahusta maha, kuid jälgi kindlasti, et peale voodisse tõstmist ärataksid teda korraks üles.

Jah, see võib tunduda kummaline, kuid just need mõned sekundid, mil beebi korraks ärkvel on, õpetavad talle iseseisvat uinumist ning on üks sammuke lähemale terve öö magamisele!

.................................................................................................................................

Zazu Eesti toodete valikust leiad mitmeid white noise unetooteid, mis on välja töötatud spetsiaalselt laste unekvaliteedi parandamiseks. Peaksid läbi mõtlema, kus tahaksid white noise heli kasutada ning millised funktsioonid võiksid olla esindatud, sest sellest oleneb ka toote valik.


1) Lapsevanemale, kellel on palju kodust väljaspool viibimist ning vankriga jalutamist sobib hästi beebi rahustaja Suzy, millel on valikus 6 erinevat heli ning mis reageerib beebi nutule. Mõõtmetelt on toode väike, seega on seda lihtne kotti panna ning kaasa haarata. Krõpskinnitus muudab kasutamise mugavaks ka vankriga liigeldes.

2) Kodustes tingimustes on mugav kasutada nutule reageerivaid white noise kaisuloomasid Liz-Don-Dex või nende pisemaid versioone Bibi-Coco, millel on valikus samuti 6 erinevat uneheli. Toode on võrreldes eelpool mainitud Suzyga pehme ning lapse kasvades saab ta seda ka kaisuloomana kasutada. Puldi saab loomakese seest eemaldada ning vajadusel kasutada eraldiseisvana (vankris, külas viibides, et ei võtaks palju ruumi).

Foto: @mommyia


3) Juhul, kui soovid lisaks unemeloodiatele ka valguse funktsiooni, siis võib mõelda muusikatoos Zoe peale, mis võimaldab lisaks eelseadistatud helidele mängida unejutte või muusikat ka sinu mobiilist (Bluetooth ühendus), seega kasvab ta koos sinu lapsega.

Foto: @dooris_f

+372 534 108 17

zazueesti@gmail.com

Metsavana, Kohila vald, Raplamaa, Eesti

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© 2020 Zazu Eesti

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon