Kas sinu laps ronib voodist välja juba enne koitu?

Autor Clare Fahey



Paljud pered, kellega olen koostööd teinud, on kogenud probleeme laste väga varajase ärkamisega. See on levinud probleem ning tihti põhjustab seda üleväsimus. Üks viis sellega toime tulekuks on kehtestada lapsele varasem magama mineku aeg. Teine viis, eriti veidi vanemate lapse puhul, on võtta kasutusele spetsiaalne kell – mis annab pildi või värvusega lapsele märku, et on aeg tõusta. Selle tulemusena saab laps värvi järgi aru, millal on tal lubatud voodist välja ronida.


Müügil on mitmeid lastele mõeldud kellasid, kuid hiljuti saadeti mulle hindamiseks Zazu unetreener Pam.


Mulle väga meeldib Pami välimus, lapselikult armas. Lisaks on see väga funktsionaalne – öölamp, unetreener ja Bluetooth kõlar kõik ühes.


Sarnaselt tavalisele äratuskellale on ka Pamil allosas nupud, millega lapsevanem seadistab sobiva ärkamisaja. Erinevalt tavakellade alarmist annab Pam ärkamisajast märku värvidega – 30 minutit enne ärkamisaega muutub Pam oranžiks. Sellel ajal saab laps vaikselt oma voodis mängida. Seejärel muutub Pam roheliseks (lapsevanema seadistatud kellaajal) ning laps saab märguande, et võib voodist välja tulla. Pami valgus on väga mahe, seega ei pea kartma, et see lapse üles ajab, kui juhtub ime ja ta seadistatud ärkamisajal veel magusat und naudib.


Kasutades unetreenerit koos pere kehtestatud unereeglite ning auhinna tahvliga reeglitest kinnipidamise puhul, peaks peagi näha olema märgatav vahe – saate hommikusööki hakata nautima kella 5 asemel kell 7. Tavapärane koolieelikutest laste ärkamise aeg jääb vahemikku 6-7 hommikul. Juhul, kui sinu laps ärkab sellest varasemal ajal, soovitan võtta kasutusele unetreeneri – alguses seadistada ärkamise ajaks kell 6 ning vaikselt pikendada 15 minuti kaupa aega hilisema peale.


Lisaks unetreeneri funktsioonile saab Pamil kasutada ka öölambina – jätta põlema terveks ööks või seadistada automaatse väljalülituse peale. Laps saab valida ise meeldivaima öövalguse värvuse – sinine, punane, valge või roosa. Kuigi kõik värvid on ilusad, soovitan kasutada kas punast või roosat valgust, sest need ei takista kehal melatoniini (unehormoon) tootmist. Melatoniini vajab inimene selleks, et uinuda ning rahulikult terve öö vältel magada. Seetõttu ei soovitata ka enne magamaminekut palju arvutis või teleri ees viibida.


Pamil on veel üks funktsioon, millest tahaksin rääkida Bluetooth kõlar. Mulle väga meeldib, et Pami abil saab oma telefonist lapsele näiteks white noise või muud rahustavat meloodiat mängida. Pidage meeles, et Bluetooth ei pruugi ühest maja otsast teise levida. Katsetasin ka ise Bluetoothi ning see levis minu majas kenasti, üksnes õue minnes kadus levi ära. Kui testisin levi ulatust eelkoolis, siis see katkes, kui läksin klassist välja koridori.


Kokkuvõttes on minu arvates Pam väga kasulik toode ning sobib hästi lastele vanuses 2+ eluaastat. Nooremate laste puhul on kasulik Bluetooth funktsioon meloodiate mängimiseks, kuid värvide loogikast nii noored lapsed veel päris täpselt aru ei saa.


Tähelepanek: Zazu Kids saatis antud toote mulle küll tasuta, kuid kõik minu mõtted ja arvamused pärinevad minult ning ei ole kuidagi mõjutatud.


Juhul, kui soovid ka endale Pami või mõnda muud unekvaliteeti parandavat Zazu toodet osta, siis kliki „Kust osta?“.


Clare Fahey Laste unenõustaja Sleep Harmony NZ Ltd

+372 534 108 17

zazueesti@gmail.com

Metsavana, Kohila vald, Raplamaa, Eesti

  • White Facebook Icon
  • White Instagram Icon
  • White YouTube Icon

© 2020 Zazu Eesti

  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
  • Black YouTube Icon